top of page
Başar Öztürk
Gizli Yüz’ün Haritasında Punctum Pusulası ile Kaybolmak
Başar Öztürk Senaryosunu Orhan Pamuk’un yazdığı, Ömer Kavur’un yönettiği Gizli Yüz'de (1991) Roland Barthes’ın fotoğraf çözümlemelerine...
Yasin Karaman
Thomas Pynchon’ın Anagramları: “Entropi” Öyküsündeki İsimlendirmelere Dair Bir Tez
Yasin Karaman Pynchon’ın niyeti iletinin gürültüsünü mümkün olduğunca artırıp adeta içindeki bilgiyi net biçimde “duymamızı”...
Nora Schüssler
Alman-Amerikan Tiyatrosu: Bir Transatlantik İlişki Denemesi
Nora Schüssler Almanya’da antik tiyatro Brecht ve Adorno geleneği üzerine inşa edildi. Bu inşa 20. Yüzyıl tiyatrosunu şekillendirdi ve...
Nihat Nuyan
Godard'ı Anlamak veya Öldürmek Üzerine
Nihat Nuyan Çözüm arayan değil, sonuca ulaşmak adına hamleler yapan değil, konumu pozisyonel olarak çaresiz bırakan bir imajlar sineması:...
bottom of page